Jak jsem hledala, kdo by mně rozuměl

28. 12. 2008 23:52:16
Nově objevenou duchovní dimenzi jsem vychutnávala. Stále znovu jsem se dokázala radovat, že JE NĚKDO, kdo mně rozumí.

Bylo zrovna léto, byly prázdniny. Chodila jsem na brigádu, a odpoledne po práci jsem sedávala u vody. Na koupališti, přímo na kraji bazénu. Pozorovala jsem slunce, jak se třpytí v odrazech na vodě, a nechávala myšlenky, ať se volně toulají... Často se k Němu vracely.

Přemýšlela jsem, jak asi hodnotí mé dosavadní žití. V duchu jsem se omlouvala za některé počiny, ale cítila jsem, že pro Něj nejsou podstatné. Slunce naskrz prohřívalo mé tělo, a já jsem slastně uvažovala, jak velká Dimenze se přede mnou otvírá, jaký je Bůh a jak - ve mně přebývá... To bylo ze všeho největší. Fascinující spojení, sdílení beze slov. Pochopení, porozumění... Mé nitro mělo úžasem své oči dokořán. A byla jsem - ŠŤASTNÁ.

Nic víc než být s Ním jsem jednoduše nechtěla. Neprahla jsem po ničem.

O svých prožitcích jsem nemluvila před nikým. Formulovat něco takového do slov se mně zdálo nemožné. Nechtěla jsem dávat svoje nitro světu všanc, nechtěla jsem, aby se lidé smáli mým myšlenkám, a hlavně jsem nechtěla, aby se smáli Jemu.

Řekla jsem si však po čase, že bych snad přece mohla najít někoho, kdo smýšlí podobně; komu je Bůh blízký, a kdo by mně rozuměl. Bylo to za "minulého režimu", a já neznala žádného takového člověka. Znala jsem pouze paní Z., co byla "svědek Jehovův".

Jako dítě jsem byla na shromáždění, které se právě u ní konalo. Mělo příchuť velkého rizika. "Svědkové" byli státem neoblíbení. Akce proto probíhala tajně; věřící se po jednom obezřetně trousili. Přicházeli ve stanovených časech, možná to bylo po deseti minutách. Boty se musely odkládat v koupelně do vany. Nikdo nesměl přijít po stanovené hodině - protože pak už se dveře neotvíraly a nezvedal se telefon. Celá akce probíhala téměř šeptem; každý soused byl potenciální udavač. A nešlo o málo. Ve hře byly roky vězení a rafinovaných postihů.

Usoudila jsem, že se po těch letech za paní Z. podívám. A zkusím jí říct něco o svých myšlenkách. Tím začalo mé mnohaleté hledání, o němž se snad rozepíšu podrobněji. Někdy příště...

Církve mně mnohé daly, ale s nimi také dočasně skončilo něco moc krásného v mém životě: láska k Bohu NEZIŠTNÁ. Láska k Bohu pro Něho samého, ne pro to, co mně dá. Ne pro věčný život, na nějž si církve často brousí zuby. Ten ve skutečnosti není podstatný.

Důležité je jediné - život s Ním. I kdyby měl trvat jenom dvě minuty.

Autor: Jana Petrová | neděle 28.12.2008 23:52 | karma článku: 12.21 | přečteno: 1608x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Osobní

Tereza Ledecká

IQ tykve ?

Jednou v Básnících se Štěpán Šafránek zeptal pana profesora, "Jak člověk pozná, že je blb?" Pamatujete, co mu na to odpověděl? "Chytrej člověk to nepozná nikdy, a blbci je to jedno!" Tak vám přeju, ať nikdy nedojdete poznání...

28.3.2024 v 14:15 | Karma článku: 12.04 | Přečteno: 199 |

Lucie Svobodová

Magor

Přátelé, širší rodina - každý reagoval na mé členství odlišně. Někteří na mě neustále křičeli, že jsem magor. Jiní si to pravděpodobně také mysleli, ale rozhodli se nechat si to pro sebe.

28.3.2024 v 8:59 | Karma článku: 12.44 | Přečteno: 1289 | Diskuse

Vlastík Fürst

Pravopis máš hrozný, ale piš dál!

Jaké máte vzpomínky na svá školní léta? Měli jste také svého oblíbeného učitele - učitelku? Nebo jste dokonce byli platonicky zamilovaní do vaší kantorky - kantora?

27.3.2024 v 14:30 | Karma článku: 22.33 | Přečteno: 465 | Diskuse

Tereza Ledecká

Sněžkolezkyně

My Češi jsme pověstní svými nákupními výpravami do Polska, ale věřte, že na dně Lomniczky nic nekoupíte, a ještě za to draze zaplatíte

20.3.2024 v 23:29 | Karma článku: 10.92 | Přečteno: 297 |

Jiří Kačír

Recenze hry Baldur's Gate 3 a nových pravidel D&D 5E

Baldurs Gate 3 je RPG hra postavená na pravidlech Dungeons & Dragons, konkrétně na jejich nejnovější verzi 5E. Oproti verzím 3.5 a 4.0, které se používaly někdy od roku 2000 až do teď, se ve verzi 5E provedla spousta změn.

17.3.2024 v 13:41 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 68 | Diskuse
Počet článků 91 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 2887
Definovat člověka je stejně nemožné, jako definovat Boha.

.
.

Ale pro úplnost: jsem ekolog. V tomto povolání a na této planetě se dá myslet pozitivně jen dosti těžko. Dle možností se ale budu snažit.

.
Stav sluneční aktivity a geomagnetického pole Země:

.

Slunce:

Geomagnetické pole: Status Status >  Zdroj NOAA

Podrobné a nejnovější údaje o zemětřesení ZDE

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...