Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Astaroth

je urazkou zde tohoto pana

http://www.lidovky.cz/palace-jachty-a-toaleta-za-milion-zprava-o-putinove-skutecnem-zivote-1jf-/ln_zahranici.asp?c=A120829_105650_ln_zahranici_jv

0/0
29.8.2012 15:36

morrigan

Děkuji za zveřejnění originálu,

méně děkuji za lživé zpřesnění překladu.

Cituji. " namísto "vy....nec" je možno překládat "p...titut", což je ovšem v punkovém textu úplná hloupost; to tedy poznamenávám pro ty diskutující, kteří mě podezřívají, že jsem si text upravila po svém"

Slovo "suka", jehož překlad tak roztomile "zpřesňujete" , znamená v prvním významu "fena", potažmo čubka, děvka. Je to pravda, expresivní výraz, ale poměrně letitý, používaný už v dílech autorů 19. století.

+1/0
27.8.2012 21:54

Pouštní ještěrka

Re: Děkuji za zveřejnění originálu,

Muž nemůže být děvka. Nebo ano?

Překlad je zasazen do doby a souvislostí - to je výsada i přednost každého překladatele. Píseň lze taktéž protáhnout mechanickým překladačem, že ano? Ale asi bude výsledek kapku jiný. To je zřejmě ten důvod, proč každé literární dílo musí přeložit překladatel, člověk. A to i v jednadvacátém století. ;-D

Přihlédne-li překladatel k názvu skupiny, k charakteru i názvům jejích předchozích akcí, pak je jednoznačně na místě "vy...anec". 

Překladatel tímto skupinu neočerňuje, ale naopak: nenalhává veřejnosti nic "milého", nic "libozvučného", nic smířlivého. Neboť toto skupina ve svém stylu naprosto nemá. !!

0/0
28.8.2012 14:57

morrigan

Re: Děkuji za zveřejnění originálu,

Tím chcete říct, že překladatel koukne na interpreta, počte si o jeho skandálech, a všechno záměrně přeloží expresivněji, než by přeložil za jiných okolností, a pak tyto expresivní výrazy uvádí jako důkaz, že interpret je vulgární???

To snad nemyslíte vážně.

+1/0
28.8.2012 23:08

svondr

Re: Děkuji za zveřejnění originálu,

Obávám se, že to je případ autorky blogu. Ve svých dvou článcích o tomto případu nasekala takových nepřesností (eufemicky řečeno), že to daleko spíš dokazuje vůči Pussy Riot projev nenávisti vpravdě nekřesťanské:-)

+1/0
29.8.2012 8:11

morrigan

Re: Děkuji za zveřejnění originálu,

Ostatně i ten název skupiny, jak už psali jiní níže, si hraje s mnohovýznamovostí slůvka "pussy" . Překládat to záměrně tím nejvulgárnějším z možných termínů, který v češtině opravdu jiné významy nemá, znamená snahu ukázat je v co nejhorším světle. Pokud by holky chtěly být jen a jen vulgární, asi by použily "cunt".

0/0
28.8.2012 23:14

svondr

překlad

Už tu to proběhlo, ale překládat "pussy" slovem "ku-da" je nepřesné. "Pussy" má holt vícero významů (i když jeden převažuje), zatímco pod slovem "ku-da" si nic moc jiného představit nelze;-).

+1/0
27.8.2012 8:56

svondr

Re: překlad

Jo a ještě doplněk: "ho-no Boží" se používá jako anglické "holy shit", takže těžko mluvit o nějaké protináboženské konotaci.

+1/0
27.8.2012 9:06

Dluhousek Falloslav von Casa

Re: překlad

další co má dojem, že holky zpívaly anglicky

+2/0
27.8.2012 13:14

svondr

Re: překlad

Další, kdo má problémy s pochopením toho, nač reaguje;-)

0/0
27.8.2012 14:04

bavlnka2.0

Re: překlad

chudak Antonio Banderas a jeho Puss in Boots

0/0
27.8.2012 9:53

Tramp_007

A co tohle - taky urazka cirkve?

Tak jako hejno krkavců snesli se na tuto zemi, aby vyklovali každé zrnko zlata a stříbra. Nemají slitování. Jejich srdce zjedovatěla touhou po bohatství. Se vším kupčí, všechno prodávají. Chceš pokřtít

dítě? Zaplať! Chceš loupit a vraždit? Zaplať a bude ti odpuštěno. Ale

pak, kdyby sám ďábel zaplatil, vstoupil by na nebesa? A za peníze takto

vydřené z chudého lidu koně krásné chovají, čeleď nepotřebnou drží, v

kostky hrají a na své kuběny kožichy drahé věší, zatímco Kristus chodil bos a neměl, kde by hlavu složil. Však poznejte se, vy zloději chudého lidu, neboť Bůh i lid vás vidí.

+4/0
26.8.2012 22:55

Tramp_007

Re: A co tohle - taky urazka cirkve?

Myslim, ze proti tomuto byly ty holky jeste velmi mirne.....

+1/0
26.8.2012 23:20

-palič-

Re: A co tohle - taky urazka cirkve?

to je propaganda z Vávrova filmu.

Mmch, jak přesně se to hodí na dnešní politiky R^

+1/0
27.8.2012 1:54

Tramp_007

Re: A co tohle - taky urazka cirkve?

Ne broucku, to je z Husovy Postily.

+1/0
27.8.2012 9:30

morrigan

Re: A co tohle - taky urazka cirkve?

Nojo, ale tenhle týpek už je dlouho a bezpečně mrtvý :) A ti, proti kterým to psal , jsou už taky dávno na pravdě boží.

0/0
27.8.2012 13:32

Tramp_007

Urazka cirkve?

To rozhodne neni. A cirkev, ktera se citi timto urazena je na stejne urovni jako islam - nakonec takovy rozdil mezi nimi neni. A jak vidno neni ani rozdil mezi vyznavaci obou.

+2/0
26.8.2012 22:48

h.r.k.v.

Kočičí vzpoura

splnila účel, i když vám uniká podstata té vzpoury. Ale o tom to taky je.

+2/0
26.8.2012 22:39

Petr z Bologni II.

...

Kdysi davno (to jeste nebyla CeloSvetovaSit) jsem cetl takovy hezky citat na Internetu  - "... vyjmecni lide diskutuji ideje, prumerni lide kazdodeni udalosti a ti podprumerni jine lidi...". Tak si tak ctu tady tu diskusi a nevim, nevim co si ve svetle toho citatu myslet...

+2/0
26.8.2012 22:10

Petr z Bologni II.

...

Hmmm..."kundi damy" je zajimavy oxymoron...;-)

+1/0
26.8.2012 21:49

kral

Vidim ze pani autorka

mne predbehla a originalni text tu vlozila. Ja jej nasel na http://russmus.net/song/11998 a jasne z nej vyplyva ze ten uvodni preklad je v nekterych pasazich hodne nepresny a anglicka verze je totozna s ruskou. Nevim a nechapu ceho se nekteri diskuteri boji, ze se ten odkaz zde bali vlozit. Kazdopadne, kazdy kdo umi anglicky nebo rusky, si muze udelat predstavu ze o zadnou urazku viry neslo. Video, ktere najdete na internetu navic dokazuje, ze se jednalo jen o provokativni vytrznost, ktera by v kazde ciivlizovane zemi byla vyresena pokutou, maximalne podminkou. A jeste dovetek, protoze ta souloz spouste lidi neda spat. To nebyla akce Pussy riot ale sdruzeni Vojna, ktereho jsou sice devcata priznivkyne, nicmene jedna se o nekolik rozdilnych akci.

Proste mili Putinomilci, proste priznejte, ze cela ta soudni fraska byl predem pripraveny koncert pro verejnost s cilem zastrasit a ukazat ze tudy cesta nevede.

+2/0
26.8.2012 21:41

Dluhousek Falloslav von Casa

Re: Vidim ze pani autorka

Bohužel nemůžu napsat v jakém kostele jaký výkřik by byl stoprocentně urážkou jakých věřících. Už to zde bylo ale bylo by to smazáno. Jen jsem změnil slovo boží a změnil oltář na trošku jiný objekt. Kam navíc ženy nesmí. Jo a je to spojene s Golemem.

0/0
26.8.2012 21:43

Dluhousek Falloslav von Casa

Re: Vidim ze pani autorka

Zvlášť tu pasáž o důsledcích konzumace potravin v kontextu s bohem by byla extra výživná. Každému je jasné, že věřící tohle by urazilo. Teda jasné to není nevěřícím a nebo lidem co chtějí lhát.

+1/0
26.8.2012 21:44

Dluhousek Falloslav von Casa

Re: Vidim ze pani autorka

A jistě, všichni jsou Putinomilci, zvlášť ti co přemýšlí, proč holky mohly proti Putinovi vystupovat asi už šest let a nešly do basy.........

+4/0
26.8.2012 21:45

Astaroth

Re: Vidim ze pani autorka

Ja jsem se na to video souloze v muzeu podival. Ocekaval jsem bizarni, temer staroRimske orgie do kterych se zapojuji kolemjdouci navstevici a vsichni se ruzne stridaji atd.

Skutecnost mne v podstate positivne prekvapila, slo spise o demonstrativni nahotu, kdy ucastnici a ucastnice zjevne prekonavali stud, nez aby si jej uzivali. Muzi samozrejme na verejnosti spise nezafungovali a tak slo o souloz vice naznacenou, nez realnou.

Na ucinkujicich bylo videt, ze cili byli vice oddani, nez prostredku.

+4/0
26.8.2012 22:11

Ondrouš

Zajímalo by mne

zda by autorka tak náruživě bojovala, kdyby se ten kratičký, nikoho neohrožující happening odehrál jinde , než v kostele. Proč si, sakra, vy věřící myslíte, že pro kostely se vztahují jiné zákony, než pro cokoli jiného? Je to veřejný prostor, k němuž sice příslušníci božího spolku chovají výjimečné city, ale pro ostatní je to historická budova jako mnoho jiných. A byl-li narušen veřejný pořádek, nechť je posuzován stejně v kostele, jako kdekoli jinde. Kostelní pravidla a zákony platí pouze pro ty, kdo se pro ně DOBROVOLNĚ rozhodli.

+1/0
26.8.2012 21:29

Dluhousek Falloslav von Casa

Re: Zajímalo by mne

I naše právo chrání náboženské cítění jiných. Stejně jako právo na západě.

+2/0
26.8.2012 21:34

novacka.

Re: Zajímalo by mne

Ondrouši, promiňte, ale nesouhlasím s Vámi. Jsem sice ateistka, nesouhlasím s navrhovanými církevními restitucemi, Duku nemusím ani vidět, ale kostel jako místo ctím a pokud tam zajde, tak s úctou a slušně, tiše. Takto by se měl v kostele, chrámu jakékoliv církve chovat každý. Dělat binec si tyhle nevychovankyně, exibionistky a neumětelky mohou jinde, tam, kde to nikoho neuráží a kde mají své diváky. Říkáte kostelní pravidla, zákony - ano, tam jsou nějaká, platí. Ani do Národního divadla přec nemůžete na kolečkových bruslích, mimo jiné. Ty pravidla jsou pravidla slušnosti. Jestli je nechcete DOBROVOLNĚ dodržovat, nechoďte tam.

+8/0
26.8.2012 21:58

Astaroth

Re: Zajímalo by mne

Na bruslich se nemuze kamkoli, kde si to majitel budovy preje. Presto maximalni trest co muze, je vykazat bruslare z budovy. O uhrade pripadnych skod se tu nemusime handrkovat, to je nabiledni.

0/0
26.8.2012 22:12

novacka.

Re: Zajímalo by mne

Je mi líto, že jste to nepochopil. Já psala o obyčejné lidské slušnosti. O tom, že lidé mají být tolerantní a uctiví k jiným. K jejich víře třeba, byť s tím bytostně nesouhlasí. Měli by mít v úctě třeba i mešitu, synagogu atd. Tady nejde o nějakou materiální škodu, nedá se vše přepočítávat na peníze.

+4/0
26.8.2012 22:19

arnejs

Re: Zajímalo by mne

Tak buď tolerantní i k těm holkám, když tolik voláš po toleranci.

0/0
26.8.2012 22:51

Astaroth

Re: Zajímalo by mne

Ale nejak mam pocit, ze vy byste odsoudila i halasnou demonstraci Nemeckych socialistu proti Hitlerovi v tricatych letech, kdyby byla v kostele a to i zpetne. Proste odpor proti teroru ano, ale vocad pocad, ze.

0/0
26.8.2012 22:14

novacka.

Re: Zajímalo by mne

Vaše pocity jsou vaše pocity, s tím já nic neudělám. Je ale zajímavé, jak mi přisuzujete něco, co jste si vymyslel a o čem, notabene, není vůbec řeč. Přemýšlejte o tom, co je napsáno, nefabulujte o autorce. Přeji pěkný večer.

+3/0
26.8.2012 22:25

škovras

Re: Zajímalo by mne

I já jsem ateista. Přesto vím, že jsou místa, do kterých se vstupuje tiše, s pokorou a úctou. Jestli si tohle někteří neuvědomí, budeme stále za burany, kteří nerozlišují, zda jsou na poli či v chrámu. Pokud se jedná o chrám Krista Spasitele, není divu, že k němu mají Rusové vztah - ať jsou věřící, či nikoliv - už vzhledem k jeho pohnuté historii. I mně se zdá trest tvrdý, ale nebyl to první výstřelek a zřejmě "tak dlouho se chodí s džbánem pro vodu....."

+5/0
26.8.2012 22:51

Astaroth

Re: Zajímalo by mne

Vzdyt je to jen kopie.

0/0
27.8.2012 9:18

svondr

Re: Zajímalo by mne

Kdyby mělo být uplatněno tohle pravidlo (džbán a ucho), tak by každá z holek přece měla dostat jiný tresty (všechny tři se neúčastnily stejných předešlých akcí); nehledě na to, že v procesu se vůbec předchozí excesy nezkoumaly.

0/0
27.8.2012 9:37

Ondrouš

Re: Zajímalo by mne

míříte poněkud mimo - já s Vámi víceméně ve všem souhlasím. ale jde jen o jedinou věc - proč by se za nepřístojnost v kostele měly udělovat mnohonásobně větší tresty, než za nepřístojnost jinde - zejména když společenská nebezpečnost onoho happeningu byla nulová. jak jsem již napsal dřív - každý vůl za volantem je společensky nebezpečnější.

0/0
27.8.2012 13:50

kral

Je to podivna situace

Zatimco autorka pouzila v textu zcela nemistne vulgarni vyrazy, diskutujici jsou v pasti, protoze svuj nazor napsat nemohou protoze budou smazani. Rekl bych ze jsme se vsichni dostali do absurdna, kdy se chceme objektivne vyjadrit k nejakemu textu, ale mame svazane klavesnice, protoze napiseme li to co si myslime, tak i kdyz to nebylo mineno vulgarne tak budeme smazani.

+3/0
26.8.2012 20:41

Gmurr

Re: Je to podivna situace

R^

A to vas smazou i kdyz budete proti vulgarite protestovat. Vulgani bloger nebo blogerka zuistane. !!

0/0
27.8.2012 9:49

kral

Tahle diskuse je jen

mlacenim slamy naprazdno. Rika se to tak, ne? No a aby tomu tak nebylo, podivejte se, co ty  spatne a hrisne nadoby vlastne udelaly. Osobne jsem se dost zasmal a pobavil. Urazen jsem nebyl ani jako verici ani jinak. A podle zaberu je jasne, ze chram byl prazdny, takze tech urazenych asi tolik byt nemohlo..

http://www.youtube.com/watch?v=grEBLskpDWQ

0/0
26.8.2012 20:35

Dluhousek Falloslav von Casa

Tak už mi byly smáznuty další dvě varianty

textu Pussy Riot, které se obhájcům svobody slova nějak nelíbily. To je legrační, když jsem napsal tentýž text, jen změnil jméno boha a řekl jiný chrám, najednou to bylo urážlivé jak pro čtenáře tak pro idnes, co jinak hájí právo pussy riot na urážení církve.

0/0
26.8.2012 20:24

arnejs

Tak na otázku v nadpisu

vám odpovím, že to urážka není. Na ten překlad vám řeknu jediné, více se učte a pak překládejte.

To, jak se vyžíváte ve slově k...a, je až zarážející.

+4/0
26.8.2012 19:59

Jana S.

Re: Tak na otázku v nadpisu

Arnejsi. Včera jsme měli návštěvu. On je ve vedení židovské obce a tvrdě odsoudil vstoupení této skupiny.

0/0
26.8.2012 20:35

Astaroth

Re: Tak na otázku v nadpisu

To jen dokazuje, ze nejsou v zoldu Izraele, jak si nekteri slavjanofilni konspiracnici mysli.

0/0
26.8.2012 20:43

Jana S.

Re: Tak na otázku v nadpisu

8-o8-o8-o8-o8-o

0/0
26.8.2012 20:49

arnejs

Re: Tak na otázku v nadpisu

Dobře, mně se to taky extra nelíbí, ale nezavřel bych je. Myslím, že by to vyřešily třeba veřejnoprospěšné práce.

Jaký trest si představuje váš známý, když je tak tvrdě odsoudil?

0/0
26.8.2012 20:56

Jana S.

Re: Tak na otázku v nadpisu

No, on by je zmlátil a nechal běžet:-)

0/0
26.8.2012 21:00

arnejs

Re: Tak na otázku v nadpisu

No, jestli představitel židovské obce mlátil dívky, tak by jím asi dlouho nebyl.

+2/0
26.8.2012 21:54

kral

Re: Tak na otázku v nadpisu

To tady pred casem byl taky jeden co porad operoval Zidovskou obci, jak se cesky jmenuje Kehila. Tehdy ale vystupoval jako chlap. Kdo vi, mozna podstoupil zmenu, nebo jen zmenil nick. Ale mohl by napsat o ktere zidovske obci je rec a kde je jeho znamy ve vedeni. Nebo je to samotny Rabin?

0/0
26.8.2012 23:08

villík

Jj. Jako Mohamed s bombou v turbanu......

0/0
26.8.2012 19:53





Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.