Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Levicovy.Pravnik

československo byl komunistický stát

sociální jen zčásti.komunisté si slovo sociální jen vypůjčili

0/0
8.9.2012 19:34

Pedropan

Doporučím autorce jediné

Archie Brown: Vzestup a pád komunismu. Aby věděla, o čem píše...

0/0
2.9.2012 21:21

kilokrok

Souhlasíme s autorkou!

Komunistický systém je ideální stav, který se nepodařilo naplnit! Je zřejmé, že je tím nejdokonalejším řádem, ale zároveň jen těžce uskutečnitelným! Tím, že se do popředí dostávají ti chamtivější a mocichtivější lidé, vygeneruje se do popředí takového státu nakonec tolik zrůd a doslova lidských hyen, jenž velkolepé myšlenky přivedou k absurditě, svým nepochopením!

Člověk s chamtivosti, touhou po moci a dalšími negativními vlastnostmi, je zároveň bezcitný s neschopnosti empatie, nedokáže vnímat v celém rozsahu krásu a tím má omezení při tvorbě prostředí, architektury, hudby (v pravém slova smyslu) atd. Proto nechápe, že peníze nejsou všechno!

Pokusy tuto skutečnost napravit,skončily vždy v minulosti nevhodnými optřeními,které za minulého režimu takovým jednotlivcům, především zpočátku, vždy někdo politicky vysvětlil!

Současná doba tuto očistu odbourala a hyeny jsou jako utrženy z řetězu! Přesto musíme kráčet k lepšímu a nikoliv k horšímu, což musí hlídat občané a příměřeně reagovat!

+5/0
2.9.2012 14:10

kilokrok

Re: Souhlasíme s autorkou!

Ještě dovětek :

NĚKTEŘÍ LIDÉ, KTEŘÍ SE DEROU, HLAVA NEHLAVA, K MOCI, POTŘEBUJÍ JAKO SŮL, DENNÍ POLITICKOU OČISTU, NEBOŤ STÁLE ZTRACEJÍ SMĚR A ZAPOMÍNAJÍ NA ÚROVEŇ MORÁLKY A SVOJE PŘEDSEVZETÍ!!!

Pokud nebudou cítit překážky, nebo-li odpor, půjdou vždy nejkratší cestou ke svému korýtku! Říkají tomu CESTA NEJMENŠÍHO ODPORU![>-]V

+2/0
2.9.2012 14:25

ellukas

Re: Souhlasíme s autorkou!

Dýcháte zdarma každou minutu zduch ??? A myslíte si, že bychom se všichni měli lépe, kdyby na každé vdechnutí byla definována vlastnická práva? A nebo budete dělat vše pro to, aby zůstal zachován současný stav? Např. použijete násílí vůči těm, kdo kácí amazonské prálesy? Pokud ano, jste komunistou.

+1/0
3.9.2012 12:15

Michal007

Snad každému kromě autorky

je jasné, že šlo o režim s komunistickou ideologií, a je to používáno jako nepřesná zkratka.

+7/0
2.9.2012 13:29

Šerlok Homeless

Komunismus v Československu byl a je.

Přesvědčíte se o tom tak, že zajdete k nejbližšímu včelímu úlu nebo mraveništi.

Bohužel, komunistický koncept se hodí právě jen pro společenský hmyz (biologové, neberte mne za slovo, já vím, že pro trubýše taky ;-D).

Pro člověka v žádném případě.

+2/0
2.9.2012 11:39

MacX

Re: Komunismus v Československu byl a je.

To máte kus pravdy, ale opravdu jen malý kus. Stejně, jako není člověk sociálním hmyzem typu mravenců, tak ovšem není žádným individualistickým živočichem. Život lidí je hluboce podmíněn sociálním životem, a jen ve společenství se člověk stává člověkem.

Komunismus původního marxistického typu nebyl žádnou totalitní, depersonalizovanou koncepcí, jakou se stal v leninské a stalinské podobě.

To nic nemění na tom, že antropologicky je komunismus zřejmě nerealizovatelná utopie (nejsou na to lidi), podobně jako na druhé straně anarcholiberalismus nebo i minarchismus.

0/0
2.9.2012 11:59

Šerlok Homeless

Jasně, komunistický režim neselhal, nikdy tady nebyl

multikulturalismus neselhal, to selhala jen jeho pravidla: http://prochazkapavel.blog.idnes.cz/c/285584/Multikulturalismus-neselhal-selhala-jeho-pravidla.html

a Kapitál nenapsal Karel Marx, ale úplně jiná osoba stejného jména. Rv

+1/0
2.9.2012 11:33

strycek-Joe Ltd.

To je naprosto přesné, v ČSSR nebylo v obchodě nic zadarmo

, např. chleba stál 4,20 Kčs a byl většinou velmi dobrý - kvalitou i cenou

+4/0
2.9.2012 11:02

korado

Re: To je naprosto přesné, v ČSSR nebylo v obchodě nic zadarmo

Jenže v pátek pokud šel člověk z práce chleba a pečivo nebylol, druhý den byl  chleba tvrdý. Z důvodu, že chleba a nestál za nic a když jej člověk potřeboval tak nebyl,  tak  se  doma dělal vlastní chleba anebo se kupoval v prášku.  K naším tehdejším platům nebyl zrovna levný.  Dnes pokud provnáme ceny by stál kolem 40 Kč.

+4/0
2.9.2012 11:27

strycek-Joe Ltd.

Re: To je naprosto přesné, v ČSSR nebylo v obchodě nic zadarmo

ano, tomu také odpovídala jeho kvalita - dnes je chleba většinou ubohý, a to nemluvít o tzv. celozrnném pečivu - zdá se mi, že je vyrobeno z toho, co někdo smetl z podlahy

+2/0
2.9.2012 12:11

Gmurr

Re: To je naprosto přesné, v ČSSR nebylo v obchodě nic zadarmo

Tak teda ten chleba nebyl vubec dobry.

0/0
2.9.2012 12:46

kOBLICH

Re: To je naprosto přesné, v ČSSR nebylo v obchodě nic zadarmo

A ráno ho měli v pekárně tři pr*ele = šest půlek :-(

+1/0
2.9.2012 18:23

Pedropan

Re: To je naprosto přesné, v ČSSR nebylo v obchodě nic zadarmo

;-DR^

0/0
2.9.2012 21:17

Matyas Sandorf

Děkuji za článek

a dávám karmu R^

+3/0
2.9.2012 10:43

Matyas Sandorf

Re: Děkuji za článek

jo .. a ještě něco: to jste si fakt dost dovolila - napsat PRAVDU ;-)

+1/0
2.9.2012 10:45

Šerlok Homeless

Re: Děkuji za článek

Za komunismu by se řeklo NAŠI PRAVDU! ;-)

+2/0
2.9.2012 11:35

modrénebe

Autorka dle mého

má pravdu, komunismus opravdu zde nebyl, ale jeho předstupeň socialismus známe všichni. A ten předpokládal vychovat takového člověka, který po dobudování socialismu provede přechod ke komunismu. Ovšem něco se na té převýchově člověka pokazilo a nějak se to celé zvrtlo a dopadlo to přesně opačně než si socialisté přáli. Příroda si do toho nenechala mluvit a zcela jistě věděla proč tvoří člověka se všemi klady o zápory. Závěr: chceme-li vybudovat komunismus, musíme vybrat takové jedince a potom naklonovat celé lidstvo.

0/0
2.9.2012 10:22

Tramp_007

A zaleží na tom

nějak moc, jak budete ten hnusnej systém nazývat?

+5/0
2.9.2012 10:02

MacX

Discas oportet, quamdiu est, quod nescias

Smutnou stránkou české společnosti je odezdikezdismus a sklony k černobílému myšlení. Podobně jako realizace socialismu v letech 1945-1989 (ten rok 1945 není chyba) nedokázala produktivně zhodnotit třeba odkaz baťováků nebo TGM, tak jsme po roce 1989 nedokázali převzít z oněch 44 let jejich pozitivní stránky. Pokud se někdo domnívá, že nebylo co přebírat, nechť se podívá na současné Norsko.

Obávám se, že důsledkem ekonomických potíží, které nastanou v nejbližších letech, bude opět nějaké "zavržení a odhození", tentokrát uplynulých 23 let, včetně toho pozitivního, například odkazu Václava Havla.

Kdo se neumí PRODUKTIVNĚ poučit z minulosti, je odsouzen tuto minulost prožívat znovu a znovu.

+3/0
2.9.2012 9:56

Draki

Komunismus a ráj na zemi jedno jest:-)

Pro levicové politické systémy, ať už samy sebe deklarovaly jako lidově demokratické nebo socialistické znamenal pojem "komunismus" obdobu biblického ráje ovšem nikoli na nebi, ale již na zemi. Lidé se pro vidinu lačného zisku nebudou přiživovat jeden na druhém a shlukovat se kolem samozvaných "vůdců", ale budou žít v zájemné symbióze lásky a pokory. Takže o motivaci se měly postarat sen a vize namísto nekonečné nenažranosti a strachu z krachu který je typický pro kapitalismus. Problém byl v tom, že konstrukce tohoto "ráje na zemi" trvala příliš dlouho a pro společenskou dynamiku se ukázal jako vhodnější jednoduchý pobídkový systém kapitalistického typu, který staví na nejsilnějších lidských vlastnostech a pudech. Touha mít další a další (zbytečný) produkt se ukázala být mnohem účinnější motivací než nedosažitelná idea beztřídní společnosti, které beztoho málokdo uvěřil. Na druhou stranu je nejvyšší čas lidi zase pro něco nadchnout:-)

+2/0
2.9.2012 9:19

jeste asocialnejsi grupa

Re: Komunismus a ráj na zemi jedno jest:-)

k tomu, aby tohle opravdu fiungovalo staci naprosta malickost: vymenit vetsina lidstva za nejaky "lepsi model". dokud budou na zemi zit lide druhu homo sapiens sapiens, tak vam ten komunismus fungovat proste nebude, nebot naprosta vetsina lidi vam VZDY uprednostni vlastni zajmy nad zajmy nejakeho toho "kolektivu" nebo "spolecnosti". takove chovani je totiz naprosto racionalni, prirozene a z ciste ekonomickeho pohledu i vyhodne. na nejakou "ideu beztridni spolecnosti" vam kazdy yebe, ale plazma do obyvaku je plazma do obyvaku ... a tu vam komunismus nezaridi ;-)

+2/0
2.9.2012 9:25

Draki

Re: Komunismus a ráj na zemi jedno jest:-)

Ano ano, levice ohrnuje nos nad plazmou v obýváku nacpanou přiblblými produkty komerčních televizí. Lidé příliš deformovaní kapitalismem a jeho "hodnotami" se těžko nadchnou pro něco jiného než mít tu bednu v obýváku ještě větší. Levicové modely potřebují spíše asketického člověka nadchnutého nadějí v lepší zítřky:-)

+1/0
2.9.2012 9:36

jeste asocialnejsi grupa

Re: Komunismus a ráj na zemi jedno jest:-)

no jo, jenomze takovi lide proste nejsou a nebudou, nebudou ... jedine, cim je levice schopna nadchnout dostatecny pocet volicu je idea odebrani majetku "tem bohatym" a jeho castecne prerozdeleni "potrebnym", coz s asketismem nema nic moc spolecneho ... tedy pokud neuvazujeme ve stylu "asketismus pouze u tech druhych, protoze ja se chci mit dobre". samozrejme, ze lide se chteji mit dobre - na tom neni nic spatneho. problemy zacinaji v okamziku, kdy se lide chteji mit dobre, ale zaplatit to mohou "ti ostatni".

nicmene navrhoval jsem to jiz rezjirovi a nabidnu to i vam: domluvte se s podobne smyslejicimi, dejte majetek na hrmadku, mate li jaky, za ziskany obnos poridte lan marxem zapomenute zeme nekde v pohranici, a tam se muzete kolektivizovat, socializovat a asketicky zit, sec vam zily staci. jenom pritom nechte na pokoji penezenky vsech ostatnich, a bude to v naprostem poradku ;-)

+1/0
2.9.2012 9:43

Draki

Re: Komunismus a ráj na zemi jedno jest:-)

Vidíte a já si zrovna myslím, že člověk není jen snůška pudů a marnivé nenažranosti a že se s ním dá pracovat a pro něco smysluplného ho nadchnout. Věčně nenažrané a marnivé systémové kolečko z něj vytvořil právě kapitalizmus se svou zvrácenou logikou stimulace poptávky za každou cenu, tedy i pomocí nesplnitelných přání, hypoték a vzdušných zámků...Není nutno se skupinově izolovat od nemocné společnosti, lépe je převzít nad ní kontrolu a pootočit ji jiným směrem. Je nabíledni že ti, co ze současného společenského marasmu profitují, se budou bránit všemi prostředky. Já si však myslím, že systém je nemocný a potřebuje léčbu. Míra nadšení obyvatel po 22 letech rekonstrukce kapitalizmu v Česku je srovnatelná s mírou nadšení obyvatelstva ČSSR v roce 1988:-):-)

0/0
2.9.2012 12:31

jeste asocialnejsi grupa

Re: Komunismus a ráj na zemi jedno jest:-)

fajn, pokud vy mate nejake ty "vyssi idealy", klidne se jimi ridte ... ale nenutte ostatni, aby se temito idealy ridili take, prestoze se jimi zcela evidentne ridit nechteji. za sebe vam mohu zcela zodpovedne prohlasit, ze JEDINA moje motivace k tomu, abych se nejakym zpusobem snazil, jsou docela obycejne prachy. zadna "spolecnost", "kolektiv pracujicich", ani "blaho fseholidu" me k sebemensi snaze nepresvedci.

0/0
2.9.2012 15:31

Pedropan

Re: Komunismus a ráj na zemi jedno jest:-)

Grupo, víte co je na tom nejúsměvnější? Že i samotní autoři těchto socialistických a komunistických ideálů se již více než pětset let nedokážou shodnout na tom, jak by to vlastně mělo fungovat... ;-D

0/0
2.9.2012 21:26

komunista a nácek jedno jest

Re: Komunismus a ráj na zemi jedno jest:-)

Levicove modely potrebuji askety? Levicove modely potrebuji necestne lidi nestitici se niceho! Auta jsem se zbavil v roce 1982, televize po rozvodu, chatu ani byt nemam a s levicovym vrazdenim nechci mit nic spolecneho, ani s Hitlerem, ani se Stalinem.

0/0
2.9.2012 21:26

dr toopee

komunismus

je znásilnění, zprznění a následná rituální vražda lidské vůle svobodně rozhodovat o svém životě

+5/0
2.9.2012 9:07

rezjirrezjir

Re: komunismus

A které společenské uspořádání dovoluje svobodně se rozhodovat o svém životě? Vždy se do nějaké společnosti rodíte.

+2/0
2.9.2012 9:58

jeste asocialnejsi grupa

Re: komunismus

jisteze ... ale nikde (no dobre, temer nikde) vas spolecnost nenuti, abyste se choval takhle a takhle. pokud se prestehujete na vesnici, kde vsichni poslouchaji dechovku, nikdo vas nemuze donutit tu dechovku poslouchat take ... klidne si muzete do sluchatek pustit metal a sousedum to muze byt naprosto jedno, a dokonce si ten metal muzete u sebe doma pustit i nahlas, pokud to nebude prekracovat nejake ty hlukove limity. to, ze soused fandi sparte jeste neznamena, ze ja nemuzu fandit slavii nebo komukoliv jinemu, a to, ze soused ma radeji skodovku nez toyotu neznamena, ze ja vymenim svuj landcruiser za fabii htp.

+2/0
2.9.2012 10:02

jeste asocialnejsi grupa

osobo ...

komunismus skutecne JE neco zlocinneho, nemoralniho a neprijatelneho ... proste proto, ze ten komunismusjiz ve svych zakaldech primo vyzaduje, aby se toho komunismu ucastnili POVINNE vsichni ... i ti, kteri vam na nejaky ten komunismus yebou zvysoka. takovi lide patri podle komunistu v lepsim pripade znarodnit, v horsim pak poslat na rekreacni pobyt do jachymova ...

+7/0
2.9.2012 8:59

rezjirrezjir

Re: osobo ...

tak ta díra do země, zvaná jáchymov, dnes neexistuje. A toho kapitalismu se také musíme povinně účastnit. Nebo snad znáte v Evropě jinou možnost. Z toho komunistického lágru šlo alespoň utéci. Dnes ani není kam. Pokud mi námítnete Kubu, tak já sadím, že tam mě chtít nebudou, protože podle tamnějších soudruhů jsem určitě tim kapitalismem nakažený. A je to pravda.

+4/0
2.9.2012 9:08

jeste asocialnejsi grupa

Re: osobo ...

nemusite se kapitalismu povinne ucastnit ... klidne se muzete domluvit s podobne smyslejicimi, dat majetek pekne na hromadku, mate li jaky, za ziskany obnos sobe zakoupiti lan nejake marxem zapomenute zeme nekde v pohranici, a tam se nasledne kolektivizovat a socializovat, sec vam zily staci. akorat do toho netahejte penezenky vsech ostatnich, a nikdo proti vam nerekne kriveho slova.

z komunismu ze slo uteci ? myslite pres tu "straz miru a socialismu", tedy ostnate draty, vlcaky a samopalniky, kteri za zastreleneho "narusitele" dostavali opustaky ?

+4/0
2.9.2012 9:12

dr toopee

Re: osobo ...

jestli se z něčeho už skoro nedá utéct, je to EUROkomunismus a bruselská glajchšaltace

0/0
2.9.2012 9:13

rezjirrezjir

Re: osobo ...

Takové pokusy už byli, a ti kapitalisté vždy ty pokusy  nemilosrdně likvidovali a likdvidují (viz Indiáni v Amazonii).

+2/0
2.9.2012 10:00

jeste asocialnejsi grupa

Re: osobo ...

kdopak ze likvidoval kibuce napriklad v takovem izraeli ? nebo ze by ty kibuce skoncili tak nejak sami, diky nezajmu a malemu poctu clenu ?

tim neobhajuji likvidaci indianu v amazonii ...

0/0
2.9.2012 10:04

babulababula

Re: osobo ...

I Marx tvrdil,že komunismus se opět změní v kapitalisimus, řekl bych, že komunismus chápal jako nové rozdání karet. Marxovi nejvíce vadili monopoly ve spojení se státem a cykly, vytvářející rezervní armádu nezaměstnaných. Předpokládal, že tyto jevy komunismus odstraní a že všichni začneme znovu při vědomé regulaci společenské výroby , která právě znemožní ty monopoly a poněkud vyhladí ty  cykly.

0/0
2.9.2012 10:57

joserpor

Komunismus, socialismus

jsou ideály, které člověk nikdy nenaplní - ty myšlenky byly vybudovány na základě marxisticko-leninské filosofie. Byla to humální a logická idea. Ale skončila na smetišti dějin. Přitom pro její uvedení v život padlo 30 milionů lidí - dílo Lenina a Stalina. Ale při jeho rozpadu v 80. letech ani jediný člověk nevzal zbraň a za tu  ideu nepoložil život.

Ta idea po stránce humální skončila proto, že prostě není kompatibilní s vlastnostmi lídí.Po stránce filosofické byla tato idea logická, až na to, že základy byly falešné :

Hmota je věčná, nikdy nevznikla a nikdy neskončí  a jeden z jejích atributů je vývoj (jiná vlastnost je třeba hmotnost), vývoj jde k životu, k lidem, ke společnosti, nejvyšší organizovanou formou hmoty je lidský mozek. Společnost musí mít vůdce, to jsou ti u nichž vývoj pokročil nejdál, tedy představitelé strany a vlády - stranické funkcionáře.

Jaká forma  homoty je tedy ve Vesmíru nejvyvinutější ?  Logicky : mozky stranických funkcionářů.

0/0
2.9.2012 8:52

Gmurr

Takze nam nekdo vymyva hlavu

a tvrdi, ze komunismus je a byl spatny. Je to tak? Nebo proc jste to napsala?

+2/0
2.9.2012 8:32

julie k.

Autorko...

Mohla byste laskavě prozradit, kolik je Vám let, abychom si udělali obrázek, kdo poučuje ty, kteří v totalitním režimu prožili podstatnou část svých životů? Nikdo nikde netvrdil, že jsme žili v komunismu, ale zemím, kde vládla převodní páka Kremlu - komunistická strana, se ve světě běžně říkalo komunistické, na rozdíl od zemí nekomunistických. Komunismus jako takový je čirá utopie, i v SSSR jeho budování po sedmdesáti letech s chutí zabalili. A jak víte, co chtěli lidé v Československu v roce 1968? Jaké lidi máte na mysli? Bilaka a Indru, 99 soudruhů z Pragovky, pozdější normalizátory, nebo tisíce těch, kteří po ´68. odešli do exilu? To by mě opravdu zajímalo.

+2/0
2.9.2012 8:27

jarinka

Už na základní škole

v šedesátých letech nám dětem říkali, že komunismus je nesplnitelná idea. Ale máme socialismus, kde není pánů ani žebráků a kde peníze nejsou prvním posledním, čili je lepším uspořádáním než kapitalismus. Měli pravdu.

+3/0
2.9.2012 8:08

rezjirrezjir

Re: Už na základní škole

Tak v tom případě musím říci, že jsme ty nové pány měli přímo v ústavě jako vedoucí úlohu KSČ. A ostatní nekomunisté se pak nutně cítili jako žebráci..

+6/0
2.9.2012 8:12

nedivim_se_uz

Re: Už na základní škole

Tak velké nadšení pro věc socialismu a komunismu - aby někdo žil bez ohledu na peníze - jsem nikde neviděl, leda bez toho nadšení. A že by někdo upřímně věřil, že není pánů, leda do puberty.

+1/0
2.9.2012 8:52

jeste asocialnejsi grupa

Re: Už na základní škole

klidne se o ty penize nestarejte , kdyz vas to bavi ... ale nechte na pokoji ty, kteri se o ty penize starat naopak chteji.

+1/0
2.9.2012 9:00

debater

A co Severní Korea?

Je lidově demokratická? Máme snad my opravdovou demokracii? Nikde na světě není to, co si daný stát napíše do štítu.  To, co bylo dříve u nás, byl bolševický paskvil plný ideologického útlaku a nesvobody. S doktorem zdarma, to máte pravdu.

0/0
2.9.2012 7:55

assco

v jednom s vami souhlasim

Nekdo se tu opravdu snazi masirovat nam mozek. Teeba jsme vsichni uplne tupi a nepamatujeme si jak to za tech komunistu vypadalo. Nema smysl o tom ani polemizovat, al pripoustim, ze pokud jste pracovala v Alcronu male jste se lepe, nez dnes.

+2/0
2.9.2012 7:52

Tak nevim

Máte pravdu,že

v [>-] komunismus nikdy nebyl.Tady se budovala Cesta ke komunismu.Ted si představte jak asi vypadá podle komunistů cíl.

+1/0
2.9.2012 6:58

velký jarda

Soudružko

tady mohlo být krásně. Kdyby Vy a Vám podobní tady nebyli.

+3/0
2.9.2012 6:45





Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.