Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Jak jsem hledala, kdo by mně rozuměl

Nově objevenou duchovní dimenzi jsem vychutnávala. Stále znovu jsem se dokázala radovat, že JE  NĚKDO, kdo mně rozumí.

      

       Bylo zrovna léto, byly prázdniny. Chodila jsem na brigádu, a odpoledne po práci jsem sedávala u vody. Na koupališti, přímo na kraji bazénu. Pozorovala jsem slunce, jak se třpytí v odrazech na vodě, a nechávala myšlenky, ať se volně toulají... Často se k Němu vracely.

       Přemýšlela jsem, jak asi hodnotí mé dosavadní žití. V duchu jsem se omlouvala za některé počiny, ale cítila jsem, že pro Něj nejsou podstatné. Slunce naskrz prohřívalo mé tělo, a já jsem slastně uvažovala, jak velká Dimenze se přede mnou otvírá, jaký je Bůh a jak - ve mně přebývá... To bylo ze všeho největší. Fascinující spojení, sdílení beze slov. Pochopení, porozumění... Mé nitro mělo úžasem své oči dokořán. A byla jsem - ŠŤASTNÁ.

       Nic víc než být s Ním jsem jednoduše nechtěla. Neprahla jsem po ničem.

 

       O svých prožitcích jsem nemluvila před nikým. Formulovat něco takového do slov se mně zdálo nemožné. Nechtěla jsem dávat svoje nitro světu všanc, nechtěla jsem, aby se lidé smáli mým myšlenkám, a hlavně jsem nechtěla, aby se smáli Jemu.

       Řekla jsem si však po čase, že bych snad přece mohla najít někoho, kdo smýšlí podobně; komu je Bůh blízký, a kdo by mně rozuměl. Bylo to za "minulého režimu", a já neznala žádného takového člověka. Znala jsem pouze paní Z., co byla "svědek Jehovův".

       Jako dítě jsem byla na shromáždění, které se právě u ní konalo. Mělo příchuť velkého rizika. "Svědkové" byli státem neoblíbení. Akce proto probíhala tajně; věřící se po jednom obezřetně trousili. Přicházeli ve stanovených časech, možná to bylo po deseti minutách. Boty se musely odkládat v koupelně do vany. Nikdo nesměl přijít po stanovené hodině - protože pak už se dveře neotvíraly a nezvedal se telefon. Celá akce probíhala téměř šeptem; každý soused byl potenciální udavač. A nešlo o málo. Ve hře byly roky vězení a rafinovaných postihů.

       Usoudila jsem, že se po těch letech za paní Z. podívám. A zkusím jí říct něco o svých myšlenkách. Tím začalo mé mnohaleté hledání, o němž se snad rozepíšu podrobněji. Někdy příště...

 

       Církve mně mnohé daly, ale s nimi také dočasně skončilo něco moc krásného v mém životě: láska k Bohu NEZIŠTNÁ. Láska k Bohu pro Něho samého, ne pro to, co mně dá. Ne pro věčný život, na nějž si církve často brousí zuby. Ten ve skutečnosti není podstatný.

       Důležité je jediné - život s Ním. I kdyby měl trvat jenom dvě minuty.

      

Autor: Jana Petrová | neděle 28.12.2008 23:52 | karma článku: 12,52 | přečteno: 1608x
  • Další články autora

Jana Petrová

Pane Okamuro, citovat Murraye nebyla dobrá volba

Pane Okamuro, patříte již dlouho mezi moje oblíbené blogery. Na Váš blog "Sociální programy vyrábí podvodníky a lenochy" však dosud nevěřícně zírám. To myslíte doopravdy vážně?

13.4.2013 v 22:39 | Karma: 30,18 | Přečteno: 2859x | Diskuse| Společnost

Jana Petrová

Globální oteplení. A ochlazování Evropy

Když se dívám z okna na zasněžené střechy protějších domů, říkám si, že by bylo správné na chvíli se zastavit a zamyslet se nad neobvyklým vývojem počasí. U nás, ale vůbec i v Evropě...

31.3.2013 v 21:09 | Karma: 18,09 | Přečteno: 2127x | Diskuse| Životní prostředí a ekologie

Jana Petrová

Pan Miloš Zeman jako zlatý plod demokracie. Skloňme hlavy níž.

Demokracie, jen když se to hodí. Demokracie jen pro někoho... To je od plesnivého sametu ten problém. Stále platí - jako za minulého režimu: jsme si rovni, ale někteří jsou rovnější.

5.2.2013 v 21:22 | Karma: 31,94 | Přečteno: 1738x | Diskuse| Společnost

Jana Petrová

Volby a primitivnost myšlení v ČR

Proběhlo první kolo přímých prezidentských voleb. A jsme zase tam, kde jsme byli - přinejlepším. Češi chtěli změny v politice, chtěli se zbavit korupce, chtěli lepší zítřky. Pak vypnuli mozek a v nadprůměrném počtu se dostavili k urnám...

18.1.2013 v 21:33 | Karma: 19,37 | Přečteno: 1079x | Diskuse| Společnost

Jana Petrová

Matka pachatele z Newtownu nebyla učitelka. Ani sběratelka zbraní

Policie prohledává dům, kde mladík žil. Něco tuší o motivech, které snad měl, když šel v Newtownu do školy střílet děti. Ale veřejnost neví zatím nic. Škoda. Možná by to světu pomohlo k poznání...

17.12.2012 v 23:50 | Karma: 20,12 | Přečteno: 1732x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

V Berlíně hoří výrobní hala firmy produkující zbraně poskytnuté Ukrajině

3. května 2024  15:44,  aktualizováno  20:58

Hasiči na jihozápadě Berlína likvidují rozsáhlý požár výrobní haly, ve které jsou uskladněny...

Názor, že Paroubek parazituje, nestačil. Podle soudu může iniciály ČSSD použít

3. května 2024  19:44

Volební senát Nejvyššího správního soudu (NSS) zamítl návrh Sociální demokracie (SOCDEM) na zrušení...

Hamás má týden na příměří, jinak Izrael vtrhne do Rafáhu, spekuluje Egypt

3. května 2024  19:28

Izrael dal palestinskému radikálnímu hnutí Hamás týden na to, aby přijal dohodu o příměří a...

Šli do stanu zjistit, zda nemají nádor. Krutou odpověď jich slyšelo 170

3. května 2024  18:30

Preventivní akce Stan proti melanomu se v Praze, Brně a Ostravě zúčastnilo přes 3800 lidí. Lékaři...

  • Počet článků 91
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2945x
Definovat člověka je stejně nemožné, jako definovat Boha.
..
Ale pro úplnost: jsem ekolog. V tomto povolání a na této planetě se dá myslet pozitivně jen dosti těžko. Dle možností se ale budu snažit.
.
Stav sluneční aktivity a geomagnetického pole Země:
.

Slunce: Geomagnetické pole:


Zdroj NOAA


Podrobné a nejnovější údaje o zemětřesení
ZDE