Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JP

Pouštní ještěrka

15. 2. 2009 10:43
Poznámka. Ale podstatná.

Nenapsala jsem "definici umění". Napsala jsem, co od umění očekávám. To je podstatný rozdíl.

Některá očekávání mohou být nadčasová, tak jako Nitro člověka je nadčasové. Nezáleží proto vůbec na tom, zda moje očekávání se shoduje s někým v polovině 19. století.

Ostatně - kde je soudce, který by řekl, že OBECNÉ očekávání smyslu umění je dnes smysluplnější, než bylo v polovině 19. století?

0 0
možnosti
BM

Krabat77

24. 1. 2009 9:04
Blábol

Vaše definice umění je závádějící! Umění je především druh komunikace. Černý humor a sarkasmus jsou prostředky, kterých by se umělci neměli vzdávat, pokud výstižně charakterizuje problémy, na které je poukazováno.

Dám Vám jednu radu. Pokud něčemu nerozumíte, tak o tom raději nepište. Howkh!

0 0
možnosti

oldiess

25. 1. 2009 13:09
Re: Blábol

R^

0 0
možnosti
BK

Králík z klobouku

24. 1. 2009 0:28
Blahopřeji

Mám pro vás vzkaz od svého šéfa, pana Vondry. Byla jste vybrána, že tento váš článek, vytesaný do obrovského bloku kamene, bude viset v Bruselu místo té dětinské a trapné Entropy. Dva miliony si můžete vyzvednout v kterýkoliv pracovní den v úředních hodinách.

0 0
možnosti
SZO

standa z Ostravy

24. 1. 2009 3:48
Re: Blahopřeji

Tak vzkažkte svému šéfovy, že už o něm Evropa ví, co se týče jeho vkusu a nezodpovědného výběru a přerozdělování milionů z jeho rezortu.:-)

0 0
možnosti
BB

baggerfuhrer

22. 1. 2009 18:03
Inu,...

Opravdu byste cekala na jeho dile doslovnost? Co mimina na vezi na zizkove? Mel tam napsat "Ahoj, jsem batole a lezu na vez, tohle vam pisu, ackoliv neumim mluvit, no neni to absurdni"?:-)

0 0
možnosti
SZO

standa z Ostravy

22. 1. 2009 2:15
Sdílím názor.

Vystavovaný objekt mnoho hloubky neobsahoval. Pochopil jsem, že vyjevil materiál, z kterého se má poskládat Evropská unie. Podobně jako stavebnice, z které si můžu sestavit model letadla. Země znázornil popudlivě a tím vzbudil pobouření, což si myslím splnilo jeho účel. Taková reklama přijde vhod. Proto se mu vyplatilo vrátit miliony zpět ministerstvu.  Možná s nutností vrácení peněz i počítal. A tím jsem skončil. Víc už z toho nevymáčknu. :-/

0 0
možnosti
K4

samaranč

21. 1. 2009 18:56
Smysl pro legraci

je projevem inteligence. Vaše vážnost zdá se býti staropanenskou.

0 0
možnosti
JP

Pouštní ještěrka

21. 1. 2009 22:46
Re: Smysl pro legraci

Odbíháte od tématu.

"Smysl pro legraci" má své hranice. Za nimi se může stát urážkou, nevkusem, kýčem.

0 0
možnosti
A

akki

21. 1. 2009 16:32
Milostivá:

"Osobně očekávám od umění, že by mě mělo pozvednout, pomoci mně poznat

sebe sama. A umělec je ten, jehož nitro je plné prožitků. Dokáže je

nádherně vyjádřit." A dál už nemusím číst.Rv

0 0
možnosti

oldiess

25. 1. 2009 13:11
Re: Milostivá:

Pozvedávat se musíte sama, nikdo jinej to za vás neudělá. Umění vám k tomu ovšem může poskytnout patřičnej relax

0 0
možnosti
MS

Michal007

21. 1. 2009 9:48
Upřesnění

Příčina prázdnoty při vnímání uměleckého díla může být trojí. Jednu popsala autorka, řekněme prázdnota na straně vysílače. Druhou může být prázdnota (případně zahlcenost) na straně přijímače - například jaká část lidí je schopna vnímat krásu hodnotných děl klasické hudby, případně do jaké míry. Třetí možnost je kvalitní vysílač i přijímač, které ale nedokážou pracovat na společné frekvenci.

Rozumnou reakcí běžného člověka při pocitu prázdnoty je podle mne "něco by na tom mohlo být, ale nic mi to neříká". Něco jako presumpce neviny. Nicméně vnitřní prázdnota v moderním umění je poměrně častá, a jak píše autorka, pramení z prázdnoty umělců.

0 0
možnosti
MS

Michal007

21. 1. 2009 9:54
Re: Upřesnění

Ta klasická muzika patří do třetí kategorie. Nemít pro ni buňky skoro nic nevypovídá o vnitřním bohatství člověka.

0 0
možnosti
WS

wandering star

21. 1. 2009 1:59
Mluvíte mi z duše, madam.

Jak pravil Andy Warhol, patron všech neumětelů, "umění je všechno, co vám projde". Kde jsou ty časy, kdy to bylo odvozeno od slova "umět", "können", "ars".

0 0
možnosti
BB

baggerfuhrer

21. 1. 2009 7:52
Re: Mluvíte mi z duše, madam.

Spravne. Warhol recykloval nakou polivku f konzerve, to v Zabozroutsku zas maj v Luvru na stene nakou holku, co se blbe smeje a vsichni na to ucarovane koukaj.:-)

0 0
možnosti
JS

--Judith--

21. 1. 2009 1:47
Také se mi to dílo zdá dětsky naivní

A poněkud hloupé.

0 0
možnosti
  • Počet článků 91
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2945x
Definovat člověka je stejně nemožné, jako definovat Boha.
..
Ale pro úplnost: jsem ekolog. V tomto povolání a na této planetě se dá myslet pozitivně jen dosti těžko. Dle možností se ale budu snažit.
.
Stav sluneční aktivity a geomagnetického pole Země:
.

Slunce: Geomagnetické pole:


Zdroj NOAA


Podrobné a nejnovější údaje o zemětřesení
ZDE